بازاریابی نوین

بازاریابی نوین چیست؟ بازاریابی نوین چه تفاوتی با بازاریابی سنتی دارد؟ هدف از ترویج بازاریابی نوین چه بوده است؟ ابزارهای بازاریابی نوین چیست؟

در کسب و کارهای امروزی و بازاریابی نوین ، مشتریان مهره های اصلی و تعیین کننده در هر شرکت و سازمانی هستند. در صورتی که شرکتی بخواهد به صورت طولانی و در گذر زمان در عرصه رقابت و بازار باقی بماند باید بتواند رضایت مشتریان را جلب کند. برای اینکه بتوان به هدف رضایت مشتریان دست پیدا کرد لازم است مدیران شرکتها و سازمانها دید وسیع و همه جانبه  ای از شرایط درونی و بیرونی شرکتها داشته باشند. از جمله موارد و چالشهای جدید در بازاریابی نوین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) استفاده از فناوریهای نوین در جهت اهداف بازاریابی   

۲) وجود و افزایش رقیبهای بین المللی

۳) تبدیل اهداف بزرگ به قسمتهای جزئی تر

۴) گسترش آگهی های تبلیغاتی و اهمیت محتوای آنها

تغییرات بوجود آمده که در بالا به عمده ترین آنها اشاره شد نشان می دهد که بازاریابی در دنیای در شرایط کنونی نسبت به بازاریابی گذشته بسیار تغییر کرده است و همین خود نیازمند مهارتهای مدیریتی و دانش های جدید است.

استفاده از فناوریهای نوین در جهت اهداف بازاریابی

در دنیای کنونی ، اطلاعات فراوانی از طریق رسانه های مختلف انتقال می یابد. همین گستردگی استفاده از بازاریابی اینترنتی وبازاریابی الکترونیکی موجب شده است بسیاری از هزینه ها و مشکلات در جهت یافتن اطلاعات از بین برود ؛ و این در حالی است  که این امکانات خود نیاز به داشتن دانش و استفاده صحیح از این امکانات و ظرفیتها است که همین موجب اهمیت آن می شود و لازم است صاحبان شرکتها و مدیران نسبت به دانشهای جدید آگاهی داشته و در جهت کسب آنها توسط خودشان و همچنین آموزش آنها برای کارکنان اهتمام داشته باشند.

وجود و افزایش رقیبهای بین المللی

فن آوریهای ارتباطی و اطلاعاتی موجب شده بازاریابی در عرصه بین المللی توسعه پیدا کند که خود بر پیچیدگی و گستردگی در بازاریابی نوین افزوده است. در کنار افزایش اطلاعات در محیط اینترنتی و الکترونیکی مجازی ، محیطهای به شدت رقابتی ایجاد شده که گستردگی این رقابتها در یک فضای بین المللی موجب افزایش دشواری آن شده است. که خود موجب رشد بازاریابی اینترنتی  شده است.

تبدیل اهداف بزرگ به قسمتهای جزئی تر

به دلیل افزایش قسمتهای مختلف شرکتها و کسب و کارها در بازاریابی نوین لازم است اهداف هر شرکتی به بخشهای جزئی تر و کوچکتر تبدیل شود تا مدیریت و ساماندهی آن بهتر انجام شود. از آنجا که فضای بازایابی امروزه دچار تغییرات فراوانی شده و به کل متحول شده است پس نمی توان با یک هدف کلی به تمامی مقاصد و برنامه ها رسیدگی کرد.

بلکه لازم است اهداف کلان و بزرگ به اهداف کوچک در بخشهای مختلف تبدیل شوند تا بتوان به درستی مدیریت کرد و دقت در برنامه ریزیها را افزایش داد ؛ در غیر این صورت نمی توان به یک شرکت یا کسب و کار پویایی که همسو و هماهنگ با تغییرات گسترده بازاریابی نوین باشد دست یافت. نباید در این شرایط از بازاریابی اینترنتی غفلت کرد.

گسترش آگهی های تبلیغاتی و اهمیت محتوای آنها

از آنجا که در فضاهای گسترش یافته اینترنتی ، افزایش تعداد رقیبها در بازاریابی نوین اتفاق افتاده است ؛ لازم است که آگهی های تبلیغاتی که جهت اطلاع رسانی به مشتریان طراحی می شود با دقت و دانش کافی طراحی شوند و محتوای این پیامها که اهمیت زیادی دارد به صورت حرفه ای بررسی شده و تهیه شوند.

 

منبع : highbusiness.blogfa.com

درباره محمد سعید اساسی

این مطالب را نیز ببینید!

کمپین تبلیغاتی

بازاریابی درونی و روابط عمومی

بازاریابی درونی یا درونگرا و یا بقول ویکی‌پدیا بازاریابی ربایشی استراتژی است که با استفاده …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *