صفحه اصلی / سئو / چرا سئو مهم است؟

چرا سئو مهم است؟

آمار نشان میدهد که بیش از ۹۰ % کاربران اینترنت دست کم از یک موتور جستجو  ، برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می کنند. وقتی که یک کاربر اینترنت ، عبارتی را مورد جستجو تایپ می کند ، فهرستی از سایتهای حاوی آن عبارت ، برای وی نشان داده می شود. موتورهای جستجو (Searchn Engines) عموما هزاران و بلکه میلیونها نتیجه را باز میگردانند . ولی معمولا ۱۰ نتیجه در صفحه نخست دیده می شوند.

آمارها حاکی از آن است که تنها ۷% کاربران ، از صفحه های سوم به بعد نتایج را مرور می کنند. این موضوع اهمیت رسیدن به ده رتبه اول یا همان (Top ten) را نشان می دهد ، که هدف بسیاری از وب مستر ها و صاحبان سایتهای اینترنتی ، قرار گرفتن در بین این ده گزینه است. به ویژه در مورد سایتهای تجاری ، این موضوع اهمیتی چند برابر پبدا می کند.

 برتر بودن در نتایج جستجو ، مشتریان زیادی را به وب سایت شما هدایت می کند. بر اساس آمارها :

  • ۸۷ در صد بینندگان وب سایت ها ، از طریق موتورهای جستجو وارد آن وب سایت شده اند.

  • ۷۳ در صد معاملات آنلاین ، به وسیله موتورهای جستجو آغاز می شود.

۳.۵ بیلیون وب سایت ، با هم در حال رقابت بر سر پول هستند ، اما واقعیت این است که کسری از یک درصد این سایت ها ، به صفحه اول موتورهای جستجو راه می یابند.

چرا سئو مساله مهم در هر کسب و کاری محسوب می شود؟

سئو و مساله بهینه سازی وبسایت در موتورهای جستجو یکی از مسائل حائز اهمیت می باشد. سئو توجه بسیار بالایی بر موتورهای جستجو داشته و به این توجه دارد که مخاطبین چگونه محتوایی را انتخاب می کنند و یا چه محصولاتی را خریداری می کنند و یا چه خدماتی را انتخاب می نمایند. مردم برحسب چیزی که از طریق موتورهای جستجو می یابند خرید خود را انجام می دهند.

بعضی مواردی که اشاره به آن در سئو حائز اهمیت می باشد به شرح ذیل است :

 جستجو محلی، سئو محلی

برای موتورهای جستجویی همچون گوگل، بینگ و یاهو بسیار مهم است کاربر از کجا و چه چیزی را جستجو می کند. که موتورهای جستجو از طریق آیپی سیستم موبایل و یا دسکتاپ شما، موقعیت محلیتان را تشخیص داده و بر همان اساس نتایج نزدیک تر به شما را در اختیارتان قرار می دهد.

☑️ محتوایی با کیفیت

هدف موتورهای جستجو همچون گوگل، برگشت بهترین نتایج و مرتبط ترین آن با جستجو کاربر می باشد. بنابراین هر چه محتوای مرتبط تر با جستجوی کاربران ایجاد نمایید شانس بیشتری برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو خواهید داشت. زمانیکه که کاربران بر روی سایت شما صرف می کنند بسیار مهم است و هر چه درصد خروجشان از سایت کمتر باشد رتبه بالاتری از نظر گوگل کسب خواهید کرد. همچنین هر چه محتوای به روزتری تهیه نمایید امتیاز بیشتری از نظر موتورهای جستجو کسب خواهید کرد.

☑️ درج برچسب های مهم در بخش های مهم وبسایت

تگ عنوان سایت، تگ هدینگ و یا همان سرتیترهای مطلبتان، نام جایگزین در عکس ها و …
اگر برچسبی برای نوشته خود انتخاب نمایید و سپس محتوای خود را حول آن برچسب و یا عنوان شرح دهید، گوگل تشخیص خواهد داد تمرکز آن محتوا بر روی چه کلمات کلیدی می باشد.
الگوریتم های گوگل نیز توسط موتور جستجو بینگ بررسی میشود و براساس آن کاربر خود را به نزدیک ترین محتوا هدایت می کنند.

منبع: seositetool.ir

درباره محمد سعید اساسی

این مطالب را نیز ببینید!

کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی – ده نکته جهت راه اندازی کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی ، کمپین تبلیغاتی برنامه ای است که از طریق چند کانال رسانه ای …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *