صفحه اصلی / آموزش / قانون سه کلیک

قانون سه کلیک

وجود میلیونها سایت در اینترنت و میلیاردها صفحه و مطلب در زمینه های گوناگون ، موجب شده است که راحتی دسترسی به اطلاعات سایت شما اهمیت ویژه ای داشته باشد . اهمیت سئو و موتورهای جستجو در این است که کاربران ؛ سایت شما را ( ترجیحا” در صفحه اول و در شش نتیجه اول ) بیابند و مطلب ، نیاز و یا محصول خود را از سایت شما تهیه کنند .

قانون سه کلیک می گوید کاربران با حداکثر سه کلیک باید به پاسخ خود دست یابند. و این دقیقا هدفی است که در بهینه سازی وب سایت ها دنبال می شود. همانطور که ملاحظه میکنید سئو و موتورهای جستجو شما را در کلیک اول کمک میکنند و دو کلیک بعدی  باید در سایت شما در نظر گرفته شود و این طراحیسایت شماست که اهمیت پیدا میکند .

بگذارید با یک مثال بیشتر توضیح دهیم: فرض کنید به شخصی توصیه شده است برای تبلیغات بهتر در فضای مجازی ، ویدئو مارکتینگ  سفارش دهد و اطلاعات زیادی در این باره ندارد .طبیعتا” وارد گوگل شده و مثلا” عبارت “ ویدئو مارکتینگ ” یا ” ویدئو مارکتینگ چیست ” و یا ” اهمیت ویدئو مارکتینگ ” و شاید “ قوانین ویدئو مارکتینگ ” را برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش جستجو میکند .

 کاربر با خواندن عنوان و توضیحات وب سایت های لیست شده بر روی یکی از وب سایت ها کلیک می کند و این اولین کلیک محسوب می شود. (حالا می توانید درک کنید انتخاب عنوان و توضیحات مناسب برای وب سایت شما چقدر اهمیت دارد. علاوه بر اینکه جستجوگرها بر اساس آنها وب سایت ها را رتبه بندی می کنند، کاربر نیز با مطالعه آنها وارد وب سایت شما می شود.)

در مرحله بعد کاربر وارد سایت می شود و پس از خواندن مطلب و درک بهتری از ویدئو مارکتینگ ، بر روی سفارش ویدئو مارکتینگ ، دومین کلیک خود را انجام میدهد .

و در نهایت با تکمیل فرم و ارسال اطلاعات  ( سومین کلیک ) کاربر سفارش  اینترنتی خود را انجام دهد.

پس دیدید که با سه کلیک کاربر به آنچه که می خواست رسید. در این میان انتخاب عنوان و توضیحات صفحه، طراحی و نحوه پیمایش کاربری و کلمات کلیدی جستجو شده اهمیت ویژه ای دارد که یک سئو کار بیش از هر چیز به بررسی و مطالعه آنها می پردازد.

فراموش نکنید که وب سایت شما باید به طوری طراحی، برنامه نویسی و محتواسازی شود که برای موتورهای جستجو محبوبی چون گوگل، یاهو و بینگ بهینه باشد.

درباره محمد سعید اساسی

این مطالب را نیز ببینید!

دات نت

دات نت (NET.) چیست و چگونه شکل گرفت ؟

دات نت ، پلات فرم جدید مایکروسافت بمنظور تحقق نظریه : ” نرم افزار بعنوان سرویس …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *