صفحه اصلی / دسته‌بندی نشده / بازاریابی / بازاریابی درونی و روابط عمومی

بازاریابی درونی و روابط عمومی

بازاریابی درونی یا درونگرا و یا بقول ویکی‌پدیا بازاریابی ربایشی استراتژی است که با استفاده از داده‌ها، بازاریابی محتوا، وبلاگ‌ها، بهینه سازی موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و مواردی از این دست، سعی در ایجاد آگاهی از برند کرده تا بتواند مشتریان خرد و کلان جدیدی را به کسب و کار جلب کند. در واقع بازاریابی درونی سعی می‌کند مخاطبان و مشتریان بالقوه را به مشتریان اصلی شما تبدیل کند.

چرا بازاریابی درونی؟

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که مملو از جریان اطلاعات است و هرلحظه به تعداد آن افزوده می‌شود. طبق آمار بدست آمده روزانه 2.5 کوینتیلیون بایت از اطلاعات تولید می‌شود. جالب است بدانید که 90 درصد اطلاعات موجود در دنیا تنها در دوسال اخیر تولید شده‌اند. این یعنی انفجار اطلاعات.

امروزه خریداران و مشتریان قدرت بیشتری پیدا کرده‌اند، چرا که اینترنت و بستر وب توانایی دست‌یابی به اطلاعات را در لحظه به افراد داده است. آنها می‌توانند در هر وقت از شبانه روز و با چند اشاره انگشت روی موبایل خود به هر اطلاعاتی که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند. در همین اثنا شبکه‌های اجتماعی هم افراد را به اشتراک گذاری مطالب ترغیب می‌کنند، همین مسئله کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

در همین راستا بازاریابی درونی می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای کسب و کارها به شمار آید چراکه می‌تواند به جستجوکنندگان و مشتریان دقیقا اطلاعاتی را ارائه دهد که نیاز دارند. همین مسئله منجر به ایجاد فضایی مملو از اعتماد و اعتبار در ذهن مخاطبان خواهد شد. به همین دلیل بازاریابی سنتی که از تاکتیک‌های جلب توجه اجاره‌ای استفاده می‌کرد و باعث ایجاد مزاحمت در روند رفتاری مشتری می‌شد، در حال از بین رفتن است. منظور از جلب توجه اجاره‌ای همان تبلیغات‌هایی هستند که در جاهای مختلف و غیرمرتبط توسط رسانه‌های پربیننده منتشر شده و حوصله کاربران را سر می‌برند.

بازاریابی درونی مزایای فراوانی دارد که از آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاثیر بر خریدهای آتی
  • افزایش به‌اشتراک گذاری‌ها در شبکه‌های اجتماعی و لینک‌های داخلی
  • بهبود در کسب دریافت مخاطب از موتورهای جستجو
  • افزایش آگاهی از برند
  • کسب اطلاعات در هر ساعت از شبانه روز
  • کسب مخاطبان و مشتریان بیشتر نسبت به تبلیغات و بازاریابی سنتی

بازاریابی درونی و روابط عمومی

استراتژی‌های بازاریابی درونی را می‌توان در راستای روابط عمومی استفاده کرد و آگاهی از برند خود را افزایش داد. برای این کار بهتر است از این روش ها استفاده کرد:

1 – مقاله‌های آموزشی و اطلاع رسانی خود را نوشته و آنها را در وبلاگ ها و وبسایت های پرترافیک منتشر کنید. به‌جای اینکه مطالب خود را در سایت خود منتشر کرده و سعی کنید با بنرها و ابزارهای تبلیغاتی ترافیک بدست بیاورید، اخبار و نوشته های خود را در وبسایت ها و بلاگ های پربیننده منتشر کنید تا به مخاطبان هدف بیشتری دست بیابید. اخباررسمی با قابلیت ارسال رایگان خبر در پایگاه خبر خود که منبع بازدید بسیاری از خبرنگاران و اصحاب رسانه است به شما کمک می‌کند تا اخبار شما بیشتر دیده شود.

2 – اخبار خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. بهینه سازی نوشته و انتشار اخبار در گوگل نیوز به شما کمک می‌کند تا موتورهای جستجو شما را بیشتر ببینند و در صفحات جستجو بهتر دیده شوید. مطالب منتشر شده در اخباررسمی از لحاظ نوشتاری به قالب استاندارد خبری درآمده و در گوگل نیوز ایندکس می‌شوند.

3 – اخبار و نوشته‌های خود را در سطح بین الملل منتشر کنید. اخباررسمی با قابلیت هایی که دارد این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید اخبار خود را در بزرگترین رسانه‌های بین المللی منتشر کرده و مخاطبان بین المللی بیشتری داشته باشید.

درباره محمد سعید اساسی

این مطالب را نیز ببینید!

SOSTAC چیست

مدلی برای برنامه ریزی بازاریابی الکترونیکی (SOSTAC)   نقطه شروع برای کسب موفقیت در بازاریابی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *